۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶

رییس سازمان بازرسی گیلان:

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد

رشت _ رئیس سازمان بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم بکارگیری مدیران خردمند در رأس امور گفت: منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان علمی گیلان در رشت اظهار کرد: فرهنگیان و معلمین نقش بسزایی جهت دهی و تعالی بخشی جامعه دارند.

رئیس کل بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم عدالت گستری در بخش‌های مختلف جامعه بیان کرد: فرهنگ عدالت باید در جامعه اسلامی نهادینه سازی شود.

آقایی، خردمندی و دانش محوری را راه و رمز موفقیت برشمرد و اضافه کرد: جامعه توسعه مند و موفق نیازمند مدیران خردمند و دانش پژوه است.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری مدیران خردمند در رأس امور و لایه‌های مهم مدیریتی افزود: مدیران ناخرد و بی دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ می‌کند چرا که هیچ اعتقادی به کار نخبگانی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی گیلان به تشریح ابعاد وسیع و گسترده فساد در بخش‌های مختلف اداری پرداخت و بیان کرد: منشأ استعدادهای فساد در تک تک افراد و جوامع وجود دارد اما دارای شدت و ضعف است.

آقایی به بیان اینکه فساد یک پدیده پیچیده و متنوع است، گفت: راه مبارزه با فساد بسیار سخت، دشوار و هزینه بر است و تحقق این امر نیازمند الزامات و بایستگی هایی است.

به گفته وی ایستادگی و مبارزه با فساد قربانی می‌گیرد و خود مبارزه گر قطعاً اولین قربانی خواهد بود.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با فساد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که فساد در سرفصل‌های مختلف جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

آقایی با اشاره به روزنه فساد در بخش‌های مختلف اضافه کرد: فساد در نظام آموزشی و سلامت رخنه کرده است که باید با آن ویژه برخورد سود.

وی با بیان اینکه منشأ تمام فسادها ریشه سیاسی دارد، افزود: نقش سیاست در کنترل و اشاعه فساد در جامعه پررنگ است.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به پول پاشی های برخی افراد در ایام انتخابات به نفع کاندیدای خاص بیان کرد: رانت‌های سیاسی و انتخاباتی دایره فساد را در بخش‌های مختلف گسترش می‌دهد.

کد خبر 6252199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha